Sjukling...

Vaknade upp imorse med världens bombattentat i huvudet, och med en motorsåg som stog på högvarv i halsen. Dessutom kändes det som om man var i en öken, så varmt var det. Har fått förkylningsinfluensan (tror jag) fast dock den mildare typen antar jag. För näsan rinner inte stup i kvarten, och febern har gått ner något sen jag tog panodilen. Men vi får se, jag lär ju märka det...

Jag var lite orolig imorse dock, att Theodor skulle bli smittad av mig. Vet inte om det är någon större fara för bebisar att bli smittade av sån här slags sjukdom. Om man tänker efter så var nog inte grottmänniskor såhär petiga, men om dem bebisarna klarade sig bra så varför inte nutida bebisar?
Hur som helst, jag stannade hemma idag från jobbet (fastän att jag skulle underhålla aggregaten idag!) och vi kom överrens om att det kanske är bäst om Tittie och Theodor åker hem till mormor och morfar idag och övernattar. Oerhört tråkigt, men bäst för alla tre antar jag. Jag vill inte smitta vår son, jag är inte på alerten att ta hand om Theodor när han skriker och Tittie är supertrött om dagarna då han vaknar upp till tre gånger per natt nu. Han somnar ju inte direkt heller, så det tar ju tid det också. Och hon orkar ju inte ta hand om Theodor dygnet runt, det blir ju alldeles för jobbigt. Så när Tittie ringde sin mamma, så blev det ju ett glatt liv i luckan direkt. Theodor ska få träffa mormor och morfar idag...

Pratade lite med min mor och far idag också, och dem undrade ju såklart hur jag mådde. Tur att man bor så nära sina päron ändå, om man saknar mat för dagen till exempel. Skulle bara skriva lite i bloggen (som ni kanske märker) och kolla lite snabbt på Arbetsförmedlingens hemsida innan jag går och lägger mig igen. Dock önskade jag att jag hade lite halstabletter hemma... Mamma, läser du min blogg idag? Hihi...

Theodor håller sin flaska alldeles själv!

Kommentarer
Postat av: H

Självklart,att jag läser här varje dag.

Just nu tycker jag jättesynd om dig.Men stå ut,det går över,tro det eller ej.

Många kramar från mig!

2009-02-17 @ 17:38:27
Postat av: Pappis

Kylmaskiner var det, kylmaskiner.

Om du inte kan se skillnad på kylmaskiner och aggregat så får du nog räfsa löv istället.



"När du ligger dålig och svag

och har feber i flera dar

då ska du tänka efter ett slag

för du har värdens bästa far"

Så det så

2009-02-17 @ 17:40:40
URL: http://kastri.blogg.se/
Postat av: Tittie

Krya på dig vår sjukling. Hoppas du blir bra snart. :) Gå och lägg dig nu! =)

2009-02-17 @ 18:32:19
Postat av: Angelica

vilken söt unge du har! :)

2009-02-17 @ 19:43:51
URL: http://killerduck.blogg.se/
Postat av: Angelica

svar: Det kan väl jag förstå.

2009-02-18 @ 09:59:52
URL: http://killerduck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0