Recension: Meet Bill (2007) (Film)

Meet Bill (2007)Meet Bill är en berättelse om en kille vars namn är Bill. Han kan ses som en mycket snäll och tillmötesgående arbetskamrat och en ständigt stabil make. Men ibland kan detta bli till en överdrift och man istället blir till en så kallad toffel. Han säger aldrig ifrån, eller blir arg. Men när han får reda på att hans fru vänstrar med nyhetsankaret Chip, även kallad "On-The-Scen", så kokar det till sist över för den timide Bill. I samma veva så blir han mentor för en självsäker tonåring som till sist bestämmer sig för att hjälpa Bill. Han introducerar honom för sin väninna Lucy, och det är nu filmen tar fart in i en förvandling som kommer att förändra Bills liv totalt.

Som den snälla Bill ser vi den mycket karismatiske Aaron Eckhart göra en hyffsad prestation, men efter att ha sett "The Dark Knight (2008) så vet vi att han kan agera mycket bättre Han höjde hans personliga standard enormt mycket i den filmen. Rollen som hans fru spelades utav Elizabeth Banks, som vi även har sett i filmen "Invincible" där Mark Walhberg gjorde en stor prestation som huvudrollsinnehavare och skildring av NFL-proffset Vince Papale. Vi har även sett henne i ett antal avsnitt i komediserien "Scrubs" (T:s favoritserie!) där hon har en flört med J.D (Zach Braff). Den alltid så vackra Jessica Alba är också med på ett hörn i filmen, som väninnan Lucy. Hennes namn är ett super-status i Hollywood, men i denna filmen så visar hon knappast sin stora kapacitet!

Enligt mig, så var filmen rätt dålig. Den hade inget speciellt bra budskap och storyn var lite klen. Med dessa fantastiska skådespelare så hade man kunnat skapa så mycket mer. Varför inte släppa in fröken Alba lite mer i filmen så att den får lite mer tyngd? Aaron Eckhart är den enda i filmen som gör en hyffsad prestation, och det räcker inte för att den ska ta sig förbi 5-sträcket i min bedömning.

Meet Bill får 3 av 10 pappa-poäng!