Gay gay gay...

Jag förstår verkligen inte vad som händer i världen. Har vi inte viktigare saker att fokusera på? För att klargöra, jag har ingenting emot homosexuella och det stör mig inte det minsta att de har den läggningen de har. Men något som stör mig så otroligt mycket är all denna publicitet den homosexuella världen har fått, bara för att dem är homosexuella.Varför då? Jag lyssnade på P3 här om dagen och där var det återigen samma gnabb som man läser och höHomo-äktenskapr varenda dag numera. "Jag är bög och det står jag för..." eller "I'm here, I'm queer".

Om man nu kämpar så hårt för att göra den homosexuella kulturen accepterad i samhället, varför går man då runt och tjatar om det hela tiden. Att man är bög och att det är det mest naturligaste i världen osv. Och varför i hela friden firar man "Pride"? Kan någon förklara det för mig? Varför ska man fira vem som är "Årets Gay"? Det ger mig en stor lust att införa en festival som kan kallas "Heterofestival", och där kan vi kora vinnare till olika nomineringar. Men då skulle jag inte bli förvånad över att det skulle droppa in anklagelser om homofobi och förtryck osv bara för att man firar att man är hetero.

Snälla ni, sluta tjata om att ni är homosexuella. Kan ni inte bara vara gay och lesbisk, och sen är det ingenting mer med det. Lev era liv, och lev med den ni älskar. Det kommer alltid finnas synpunkter på homosexualitet, men det finns det för allting annat här i världen. Rasism och polygami är två praktexempel på detta.

Nu är det kanske många som kommer reagera på detta inlägget, men jag vill ändå få fram min synpunkt. Och som jag skrev innan, jag har absolut ingenting emot homosexuella. Alla är vi olika, men lika mycket värda...

Kommentarer
Postat av: Apse

RFSL kan stänga ute heteros från sina fester men tex du och jag kan inte ordna en fest på Berns och stänga ute homosexuella. Så är det med diskrimineringslagen.

2009-02-08 @ 18:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0