Jolt + Bolt = Konspiration!?

Har ni tänkt på att "gamer"-drycken Jolt och Disneys senaste film Bolt (som jag precis har skrivit en recension om) är väldigt lika i både namn och utseende. Titta på bilden här nedanför och jämför. Det var en annan bloggare som också har skrivit om det här, så jag tänkte att jag måste föra vidare denna nyhet. Är det konspiration eller ett sammanträffande? Man kan kanske tänka sig att Jolt har kontaktat Disney och lagt in en massa pengar för att det skulle bli såhär, för även om man inte direkt inser vad Bolt är likt så borde hjärnan kunna snubbla på Bolt och Jolt. Jag menar att det blir en rätt så bra reklam-pelare för Jolt. Om man tycker tex att Bolt är en jätte bra film som skapar underbara känslor, så är ju risken stor att de undermedvetna tankarna även faller i smaken när man hör ordet Jolt.

Namnet är så likt att det skiljer endast en bokstav. Sedan har vi utseendet, titta på O:et i båda namnen. Vad har just den bokstaven? Jo, en blixt. Hur kan det bli sådant sammanträffande, om det inte har tänkts på det här innan? Avgör själva, konspiration eller sammanträffande?



Jolt och Bolt... Sammanträffande eller konspiration?

Kommentarer
Postat av: Matilda

svar: haha ja det var riktigt kallt faktiskt :p

tack så mycket :)

2009-02-05 @ 08:18:35
URL: http://mahuldan.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Svar: nej, det är min systers dotter :)

2009-02-05 @ 11:30:12
URL: http://nikkibabe.blogg.se/
Postat av: Pappis

Kanske min son, kanske har du äntligen hajjat.

Du och din lilla familj är inte ensamma, det kvittar i vilket vädersträck du ställer dig så finns det alltid någon som tittar över din axel

2009-02-05 @ 18:36:35
URL: http://kastri.blogg.se/
Postat av: Matilda

svar: haha gud vad jag går och tänker på det där med jolt och bolt sen jag såg ditt inlägg.. haha! :D

2009-02-05 @ 21:54:02
URL: http://mahuldan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0