Mer av Gay-inlägget...

Alltså, nu blir jag ännu mer irriterad. Jag skrev ju i ett inlägg (rubrik: Gay, gay, gay...) som handlade om den uttjatade gay-kulturen och hur mycket man pratar om att man är gay. Att det inte går en sekund innan man hör en homosexuell säga:

- Jag är bög och jag vill att hela världen ska höra att just jag är bög.

När jag väl publicerat det inlägget så fick jag en del kommentarer och synpunkter (även vissa mer fientliga som jag raderade för det är inte ur fientlig synpunkt jag skrev det inlägget). Men det var dock en liten kommentar som jag reagerade på och tänkte att detta kan inte vara sant. Så jag kollade upp det och ta mig tusan, det stämmer...

I kommentaren så sa skribenten:

- RFSL kan stänga ute heteros från sina fester, men tex du och jag kan inte ordna en fest på Berns och stänga ute homosexuella.


Alla är vi olika, men kommer från samma plats


Hur vrickat är inte det på en skala? Vad är det för diskrimineringslag vi har i Sverige egentligen? Hur kan det komma sig att homosexuella får stänga ute heteros, när man inte får göra det vice versa? Det är ju så diskriminerande så man blir mörkrädd. Varför har inte detta ändrats lagmässigt? Säg inte att politikerna och samhället är så rädda för att bli anklagade för diskriminering, att dem inte vågar ändra något i lagen som missgynnar/gynnar homosexuella. När jag nu tänker efter så finns detta problemet även i andra sammanhang. Till exempel på VISSA bosniska fester, där svenskar inte är välkomna. Men sen när en svensk fest ordnas och försöker utestänga bosniska medborgare, då anmäls man för rasism. Jag menar absolut inget illa vare sig mot homosexuella eller mot människor med utländska rötter. Jag vill bara att vi alla stannar upp lite och tänker egenom vilka samhällsproblem vi har i vårt land. Om vi nu kämpar så hårt mot diskriminering, varför fixar vi inte till detta då? Det måste vara likt för alla, annars faller hela konceptet med anti-diskriminering...

Kommentarer
Postat av: Joacim

Jag kan bara tala för oss i RFSL Kronoberg, Växjö att här utesluter vi inte heterosexuella eller andra personer från våra fester. Dock är vårt alkoholtillstånd förknippad med medlemskap (s.k. slutet sällskap), men det kan man lösa in före festen så egentligen spelar det kvitta vem du är. Alla är välkomna. Du förstår väl att personer som är ”gay” är inte automatiskt medlemmar i RFSL. Det är något man aktivt väljer men det visste du kanske redan.



Vad privatägda klubb/pubar gör mot besökarna kan inte RFSL klandras för. Om de utestänger vissa grupper från fester får stå för dem.

2009-02-09 @ 16:52:07
URL: http://www.rfslkronoberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0