Mot åtal...

Let there be justice...Idag fick vi brevet vi har väntat på. Åklagaren har beslutat att det blir åtal. Som jag har berättat innan i ett inlägg för ett tag sen, så fick vi besök utav en inbrottstjuv klockan 1 på natten då vi var hemma. Han togs på bar gärning i lägenheten, och efter det så har vi väntat på ett beslut om det blir ett åtal eller inte. Så nu vet vi det. I nästa mening tänker jag svära, så jag vill nu i förhand be om förlåtelse... Nu ska den jäveln få, som satte min familj i fara... Älskar dig T, älskar dig Theodor.

Idag har jag jobbat som vanligt. Det skulle bli en inspektion som innebar risker och faror på arbetsplatsen, så hela morgonen gick ut på att städa upp hela innegården från allt skräp. Innegården omges utav pannor, vattenrening och rökgasrening osv, så det är viktigt att det är städat och fint för arbetarna som ständigt går där.

När jag kom hem, så möttes jag utav ett härligt skrik som ägs utav en liten kille vid namn Theodor. Han satt i T:s mysiga famn och hade lite ont i magen. Han hade precis ätit, så jag kom precis när dem var klara. Jag fick inte ens av mig jackan innan han låg på min bröstkorg. T satt där så söt, min gulle-anka! Hihi.

Nu har vi precis ätit, och jag har bakat en kladdkaka (order från T) som vi ska äta strax. Jag tror det blir film klockan 20.00 som vanligt ikväll, men är inte säker. Vi får se, det är inte det lättaste att titta på film om Theodor skriker och vill ha uppmärksamhet. Som sagt, vi får se vad som sker. Nu hörde jag dock lite fotsteg (T:s förstås) och nu kom det lite skrik från sovrummet. Nu vaknade han, hihi.


Kommentarer
Postat av: Pappis

Idag har du gjort ett bra jobb sonen, när man kommer hem efter jobbet och möter det man mest älskar i dörren så vet man att livet är rätt så bra ändå, eller hur? Med eller utan kladdkaka

2009-02-10 @ 22:04:23
URL: http://kastri.blogg.se/
Postat av: Malin

Hmmm, det var länge sen man blev bjuden på kladdkaka...på ett sätt var det bättre när ni bodde på M-gatan! :-) Pussa Th från faster och kusin

2009-02-11 @ 12:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0