Rättelse av Gay-inläggen...

Fick nu en kommentar på förra inlägget som handlade om diskrimineringen mellan gay- och heteros. Det inlägget grundades på en kommentar jag fick om att heteros inte är välkomna till gay-fester. Jag skickade då ett mejl till en RFSL-organisation (jag väljer att inte namnge den personen som svarade på mitt mejl) och frågade rätt ut om det var såhär, och då fick jag svaret att så var fallet. Men nu, har jag fått en ny kommentar från en kille som kallar sig Joacim (behöver inte vara hans riktiga namn, men anledningen till att jag nämner hans namn är för att han själv har skrivit ut sitt namn under kommentarerna) och han har nu klargjort för mig hur det ligger till.

Heteros ÄR välkomna. Det kvittar vem eller vad du är. Dock är sällskapet slutet, men vem som helst kan bli medlem. Bara för att man är gay så är man inte automatiskt medlem i RFSL.

Jag vill rikta ett tack till Joacim, och be om ursäkt över den felaktiga informationen jag har spunnit vidare på!

Jag kvarhåller min ställning till diskrimineringen i andra sammanhang dock. Det finns så mycket felaktigheter i vårt samhälle som behöver rättas till. Så... Mr Reinfeldt och resten av partiet, börja jobba för detta är inget som man kan kringå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0