Recension: Imaginary Stars: Stars and Trucks (2009) (Musik)

Imaginary Stars: Stars and Trucks (2009)Imaginary Stars har kommit med ett album. I förrgår tränade jag fotboll, som alltid på torsdagskvällarna. En kompis som går i laget har spelat in en skiva, med musik som han har skrivit. Peter Lindqvist heter han, och hans band heter "Imaginary Stars". Jag säger bara detta, KÖP SKIVAN! (Skivan heter "Stars and Trucks"). När jag satte i skivan i bilstereon och hörde hans första yttrande i låten, så tänkte jag "Är det en Tracy Chapman-skiva jag har fått eller??". Han har en underbar röst, och jag kan säga att jag blev mäkta förvånad. Kan den lilla pricken till människa yttra sån stämma? Tydligen, och hans gura talar för sig själv. Dock, och då menar jag verkligen dock... så finns det så mycket mer att utveckla. Det största problemet är mixningen. Om han hade ett riktigt bra crew som kan mixa låten till perfektism, så skulle låtarna vara i världklass. För själva texterna är helt underbara. Det finns två låtar på skivan som är absoluta favoriter, och dem heter "Sing something new" och "Pictures". Den sist nämnda är en favorit med stort F. Kom ihåg hans namn, och kom ihåg vart ni läste om honom först! "Imaginary Stars" is coming your way...

Om ni vill köpa skivan, så klicka dig in på www.imaginarystars.se och sedan in på "Store".

"Stars and Trucks" kostar 80 kr inkl. frakt. PS: Nej, albumet finns inte att ladda ner någonstans on the wild web, så du behöver inte ens prova.

Imaginary Stars: Stars and Trucks får 7 av 10 pappa-poäng!

Kommentarer
Postat av: Trixie

hur är det att vara pappa så ung? :)

2009-03-01 @ 13:34:37
URL: http://triix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0