Badminton i all glans...

Idag har dagen varit allmänt rofylld, med inte så jättemycket dramatiska händelser precis. Theodor har mest sovit, och T har mestadels suttit vid sin dator. Jag däremot har faktiskt varit iväg en timme eller två, med två vänner och den enas lill-syrra och lirat badminton. Jag och min mycket goda vän C, som är en av dessa tre vännerna, brukade för ett tag sedan alltid spela på söndagar. Men har ju inte blivit allt för mycket sådant lyxigt den senaste tiden. Men idag ta-mej-fan blev det lite motion för kropp och själ!

Klippet nedan är ett klipp vi spelade in för ett bra tag sen, och det är jag och C som lirar lite på skoj. Vi är rätt fåniga. Hihi. (Om ni undrar varför jag heter Guld-Lock i klippet, så är det för att jag elakt blir kallad för det titt som tätt för att jag har blonda lockar som skymtar fram då och då!)



 

Vi lirade dubbel, självklart med riktiga regler då man kör till 21 (poäng på varje boll) till bäst av 3 set. Det var jag och C:s flickvän, i ena laget, och C och hans syster i det andra. Vårt lag började bra, med nästan varenda serve vunnen. Men sen så släppte vårat flyt, och vi förlorade alla setten. Ser fortfarande C:s retandes flin framför mig... Grr!

Nu sitter jag här och skriver i all godan ro, medan T ligger här bakom mig och vilar. Theodor ligger i sin spjälsäng och snusar kudden han med. Vi väntar ideligt på att han ska vakna, för idag ska han få sitt första bad =D. Vår pojk ska bli ren och fin, och lukta sådär gott dem gör när bebisar har badat. Kommer ihåg när min systerson (som är ca. 1 ½ år gammal nu) var lika liten och han skulle bada. Hans blonda hår blev så ljust och yvigt.. så sött, så sött! Haha.

Kommentarer
Postat av: elin

jag tyckte de va oooooligt :D

2009-01-18 @ 18:59:08
Postat av: Anonym

fan vilka duktiga players! OS i London nästa!

2009-01-23 @ 20:52:55
Postat av: Anonym

ps han närmast kameran är skitgrym!

2009-01-23 @ 20:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0