Dagen efter på BB...

Då var vi äntligen där. På underbara BB, med vår underbara Theodor. Vi kom dit igår kväll rätt så sent, men idag var den riktiga dagen på BB. Jag vaknade imorse först vid kl 06.00, och sedan igen vid kl 08.03. Den senare tiden vaknade jag däremot av att det ringer på telefonen och min mamma svarar. Det var T som undrade om jag var vaken och om jag kunde komma lite tidigare än vi hade sagt vid 9-tiden. Självklart for jag upp som ett spjut ur sängen och slängde mig in i duschen (jag vet, bilden i huvudet av mig som verkligen slänger mig framstupa in i duschen är tok-roligt)

Jag kommer fram till sjukhuset och ska vika av till BB, men jag vänder halt om igen och går in i den lilla affären som finns på entréplan. Theodor ska få ett sött litet gosedjur som han kan krama när han är ledsen. Sen praktiskt taget springer jag till BB, och skyndar mig i all hast in i rummet där T och Theodor ligger. Jag kliver in och där sitter hon, med honom i famnen. Glädje-tårarna sprutade inom mig, och jag gick fram till mina två älsklingar och pussade dem. Min familj.

Under dagen idag så har vi vilat, tröstat, vilat och sen ätit. Det är väl nästan en komplett sammanfattning för dagen. Fast, det hände ju lite andra roliga saker med, kom jag på. Vi fick först besök utav Theodors mormor och morfar, morbror, moster och hennes kille. Med i sällskapet var också T:s kusin och morbor som hade sin respektive med sig. Det blev en liten fin glädjestund, då alla ville hålla den lilla prinsen. Sedan åkte dem hem, och kort därefter råkade T:s pappa ut för en rätt allvarlig olycka i samband med rastning av familjens hund. Han tros ha brutit benet på tre ställen rätt av, och att han skulle opereras imorgon. Men vi fick inte veta så mycket detaljer, men vi alla riktar våra tankar åt C:s håll. Vi tycker väldigt mycket synd om dig, och vi hoppas du snart är på benen igen!

Efter det så var det lite stiltje, då Theodor somnade när vi låg i sängen. Han var så trött, den stackarn. Det har varit så omtumlande dessa två dagarna, så jag kommer faktiskt inte ihåg nu riktigt vad vi gjorde just då. Men iallfall, vid halv sex tiden kom farmor och farfar, faster med familj och moster med respektive. Ännu en mycket fin glädjestund då vi alla samlades runt Theodor. Min syster (som är Theodors faster om det nu är någon mycket intelligensbefriad människa som inte vet det) såg jag hade ögon av förväntan och glädje. Jag såg verkligen i hennes ögon att hon var lycklig för oss. Mycket lycka i rummet!

När även dessa hade gått, då... (ne tusan, va gjorde vi då? jag är så snurrig nu så jag ska hoppa ner i sängen tror jag haha) Iallafall, det jag kommer ihåg var att vi sedan vilade lite till. Han var jättelugn, men han började sedan gallskrika och var väl rädd då han inte fick upp fostervattnet som han försökte kräka upp. Svårt att se sitt barn må dåligt.
Men sedan så gick jag bort med honom till skötbänken med T efter mig, och skulle byta blöa. När jag är mitt i proceduren så ser jag att han äntligen kräker upp en stor kladd fostervatten, och det var ju skönt. Men när jag sedan höll på att torka upp det, då ser jag att han är fullt upptagen med att kissa. Och vem står inte där och blir blöt.. jo, jag =) Tror han fintade bort mig rejält haha.

Sen blev han skrikig igen, så vi skulle testa med amningen. Han har ju inte börjat amma än, då han inte hittar bröstet. Men vi gjorde ett försök, och det var ju det bästa försöket hittils. Men han var så trött, så han somnade med bröstvårtan i munnen. Han var så söt när han låg där. Hihi. Sen var jag tvungen att åka hem igen, då rumskamraten hos T skulle sova. Jag pussade Theo, och sen pussade jag T. Älskar er!

Kom hem, skrev ett inlägg i bloggen (som är detta då.. daah) och ska strax sova!

Jag glömde kamran med de nya bilderna på BB, så jag lägger in ett klipp som T spelade in igår. Imorgon lägger jag ut nya bilder med sina nya kläder på. Go' natt och puss på er!



Kommentarer
Postat av: Hanna

Såååå otroligt fin han är! Grattis till er och lycka till med allt:) Kramar Hanna

2009-01-13 @ 08:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0