Drömvinsten...

Igår efter fotbollsträningen så svängde jag inom Maxi och skulle köpa lite mer ersättningsmjölk åt min son, men när jag kom in genom svängdörrarna så såg jag att spelavdelningen fortfarande hade öppet. Jag tänkte:

- Tänk om det är min lyckodag idag? Drömvinsten, ett ord men innebär så många framtida möjligheter. I'm going for it!

Jag gick fram till kassan, och tog en färdigt ifylld Lotto-rad, med båda dragningarna onsdag och lördag samt joker, och betalade. När jag gick därifrån så hade mina tankar redan flytit iväg i drömmarnas land, om vad jag skulle gjort med alla pengarna...

Först och främst hade jag delat lika med min T, och sedan satt in en summa pengar på Theodors konto. Efter det skulle jag betala mina föräldrars och min systers lån på olika ting (tex. huset eller bilen). Självklart skulle dem också fått en del av pengarna, så att det innebar en trygg framtid. Men nu kommer det roliga, vad hade jag köpt till mig själv förutom att spara? Det finns så mycket man skulle vilja ha, och i praktiken så skulle jag ju kunna köpa vad jag vill. Ett jet-plan kanske? En drömvinst innebär ju ändå MINST 50 miljoner. Gick precis in på Svenska Spels hemsida (svenskaspel.se) och såg att den ligger just nu på 88 miljoner. Om jag hade vunnit detta så hade jag köpt ett nytt hus, en Ferrari F430 och sedan hade jag nog köpt en godispåse på Videomix. Tycker jag låter som en förträfflig idé...



Ferrari F430


Vad hade ni köpt? Vad finns i era drömmar, och vad tycker ni om Lotto Drömvinsten? Ni kanske till och med tycker att den borde slopas, och att pengarna borde gå direkt in som skatt-pengar så att vår skatt-avgift sänks? Tell me what you think!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0