En visit på sjukhuset...

Igår kväll kom vi äntligen hem efter att Theodor hade genomgått ett PKU-test (PKU-registret är en biobank vid Karolinska sjukhuset där blodprover för de födda i Sverige efter 1975 förvaras för vård och behandling, samt i forskningssyfte. Även blodprover för vissa födda tidigare ingår. Användningen av registret regleras av Biobankslagen (SFS 2002:297). Att ta PKU-prover på ett nyfött barn är något som genomförs som regel, men sparandet av provet är inget tvång om båda föräldrarna väljer att skriva på en så kallad "Nej-talong". De sjukdomar som PKU-provet används till att leta efter är fenylketonuri, galaktosemi, sköldkörtelhormonbrist, binjurebarkhormonbrist och biotinidasbrist) och blivit undersökt av en läkare. Allt såg bra ut, så snart skulle vi vara hemma!



Bilden från Webbisar på Theodor!


På vägen hem så körde vi inom Maxi och inhandlade lite ersättningsmjölk, ifall vi inte skulle få igång amningen. Men det var vi rätt säkra på att vi skulle. Väl hemma så överraskade vi mina föräldrar (då dem trodde vi skulle sova över en natt till på BB... Mowhahaha!), och kort därefter på kvällen så kom min syster M och hälsade på. Hon ville ju så gärna träffa mig och T... NOOOT!
Sen på natten så var det min uppgift att ta hand om Theo, då T skulle äntligen få sova. Hon har ju sovit ensam med Theodor på BB, och självklart så har han ju inte direkt sovit. Snarare skrikit. Stackars T. Men hur som helst, det gick bra. Han var jätteduktig och snäll. Tror jag börjar få häng på att vara pappa =)

På morgondagen (som är idag!), så hade vi bara en planerad sak. Besöka Theodors morfar. Stackarn råkade ju ut för en olycka i förrgår. Bröt benet och så, men det har jag redan berättat. Han blev jätteglad iallfall för att vi besökte honom. Och när han såg vår lilla Theo, så blev han ju överlycklig. Fastän att han hade så ont i benet, så bara måste han hålla honom. Morfar och dotterson, vilken bild.. synd att man inte tänkte på att ta ett kort på den fina stunden.

Så nu är vi hos T:s föräldrar och ska sova över här. I denna staden vi är i nu, ligger ca. 5 mil från vår hemstad. Theodor har varit jätteduktig nu ikväll, då han ÄNTLIGEN började amma! Vi hade köpt såna amningsnappar, som vi skulle testa.. men vi hann inte! Han bara dök på bröstet och började suga. Så nu ligger han i trä-vaggan och sussar kudden! Titta va söt han är!


Theodor sussar kudden


Nu måste jag sluta skriva, T:s bror skriker på mig att komma! Vi ska lira lite Saints Row 2 på Xbox 360:it!


Saints Row 2

Kommentarer
Postat av: T

Åhh världens finaste son har vi. <3 Älskar er

2009-01-14 @ 21:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0