Ny dag, ny lägenhet...

Då hände det som oftast händer vanliga dagar... det blev morgon. Vi vaknade upp av Theodors gälla rop på mat, jag och T dansade upp ur sängen sjungandes på en sommarlåt. Solen stekte genom gardinen, och fåglarna kastade rosenblad runt omkring oss... NOT! Inatt var det en natt som man bara ville sova. Morgonen likaså. Att torka och byta blöjor är oftast väldigt rofyllt, och att mata den lilla krabaten är stunden då man verkligen känner kontakt. Men inatt och imorse, då var vi mest trötta. Kändes som om en elefant hade dragit ut hjärnan ur öronen, hoppat och skuttat på den och sedan tryckt in den igen genom näs-kanalen...

Under dessa fem minutrarna som man låg där i sitt fördärv, så hann man piggna till och återigen på livslust. Man sneglade upp på T som redan hade gått upp, och såg sin lille son i hennes famn. Då helt plötsligt så försvinner all trötthet, och man vill bara ligga och mysa med de två som man älskar mest...

Idag var det en dag vi hade längtat efter. Vår nya lägenhet. Vi skulle äntligen få nycklarna till den nya lyan (wiie-huu!) för att sedan lasta iväg allt ur den gamla lägenheten (brottsplatsen). Det gick som på räls hela dagen, då vi hade tre bilar och ett stort släp. Vi lyckades få iväg nästan allt, förutom någon kasse eller två. Så nu du tjuv-jäkel, nu har du inget å hämta där längre!

Det var jag, T, pappsen, T:s trötta bror (han hade lirat NHL 09 till 06.30, för att sedan titta på SAW.. Jisses Amalia!), syrrans sambo och sen på slutet anslöt även (håll i er nu) min tjejs-storasysters-kille.

Det var ju tänkt att vi skulle stanna kvar där nu ikväll och tex. satt ihop det nya matsalsbordet (som väger 1000 ton.. bokstavligen!), men jag var så mesig så jag orkade inte. Plus att jag var grymt hungrig! PLUS att jag vet att vi kommer ha en liten palle-vante i spjälsängen inatt som kommer skrika efter mat. Måste tänka på sömnen. Hör ni det alla blivande pappor? Tänk på sömnen...



Theodor vilar i mammas och pappas säng


Så imorgon är det dags för att möblera (som min svärmor är g-r-y-m på), och sen även köra hem till T:s föräldrar och lämna ett tv-bord och sedan frakta hem ett vitrin-bokhylle-fin-skåp. Men innan dess ska vi till BVC för att bland annat mäta den lille gangstern. Det ska bli kul, för vi har ju bara varit på ett annat BVC om man bytar ut B:et till ett M =D Hihi. Han äter och äter, så det vore konstigt om han inte har gått upp i vikt...

Kommentarer
Postat av: T

2009-01-19 @ 23:07:29
Postat av: T

åhh älskar er killar <3

2009-01-19 @ 23:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0