Snälla, vem är jag!?

Men vem är jag då? Är jag en vanlig påg som inte har något för sig om kvällarna och därför bestämmer sig helt plötsligt för "Ja, jag skapar mig en blogg så min vardag blir lite mindre trist!", eller har denna "snart-nyblivna" pappan en inte så helt meningslös talan i blogg-världen?

Som ni snart kommer märka (om ni inte redan har det vill säga) så skriver jag inte ut hela namn och liknande. Då menar jag tex. när jag skriver mitt egna namn så skriver jag N och inte hela namnet. Det har sina olika förklaringar och en är att man ibland känner sig inte så säker som man gjorde förr. En viktig faktor i det hela är inbrottet som hände mig och min sambo, då vi fick besök mitt i natten av inbrottstjuvar. Visst, allt gick bra till slut då Herr Blå kom till undsättning som en räddare i nöden, men efter den natten så har vi båda känt oss väldigt osäkra på samhällets galna situation. Men annat var det förr då man skriv in sitt namn till höger och vänster på webben, och inte tänkte riktigt på mängden människor som kommer kunna se just mitt namn och vart jag bor osv. Så kallar jag mig N, och min underbara flickvän betecknar jag med ett T. Ni får helt enkelt gissa vad vi heter! Kanske är det Nils, Tanja, Nikodemus, Torinna, Nore eller Tordis..

Men hallå? Vad är Kastri för något då? Finns ju ingen som helst logik i det bloggnamnet? Nej precis, ni har så rätt! Så därför får jag väl klargöra varför jag valde just det. Jag har suttit vid min dator och undrat rätt länge i min hopplösa tro, vilket namn jag ska ha. Då kom min flickvän med det perfekta idén om att jag kunde ta mitt Gamer-alias. För er som inte vet vad jag menar, är ett Gamer-alias ett fiktivt namn man har då man spelar ett spel. Jag spelar tex ett spel som heter Call of Duty, och där heter jag Kastri Sola. Berättelsen om varför just detta namnet valdes, kan jag berätta en annan gång. Men nu har ni fått svar på varför bloggen heter Kastri! Ta-daaaa!

Nu får jag väl äntligen börja presentera mig då! Jag heter då N, och jag är en kille på 21 år (snart 22, då jag fyller i härliga januari). Ni kanske undrar nu om det verkligen är jag på profil-bilden längst upp till höger, när jag nu har berättat om "riktiga-namn-och-osäkerhets-ämnet" ovanför detta stycket. Då kan jag ärligt svara att det är jag. Det är min nuna ni ser, och den bilden är nog ca. 1 år gammal. Det var sommaren -08 då vi var hos min faster och hennes familj och gjorde något. Fråga mig inte vad, för det har min hjärna raderat för längesen.
Jag bor tillsammans med min flickvän, T, och denna underbara varelse bär på våran lilla bebis som har beräknad födsel (BF) den 8 januari -09. Så om det är den 2:e idag, då är det bara 6 dagar kvar tills man kan kalla sig stolt för en "pappa"!

Jag med nya kläder!

Jag och T blev tillsammans den 28 augusti -07, och året därpå förlovade vi oss. Som ni kanske reagerade på så blev T gravid rätt fort om vi har BF om 6 dagar, men då kan jag tala om att det finns ingenting som vi vill ha gjort annorlunda! Jag älskar min sötnos så underbart mycket!
Lägenheten vi bor i ligger i en mycket fin stad med mycket hjärta. Det är en trea. Det var tyvärr allt om den lägenheten hihi =D Vill ni veta något om den så får ni kommentera och fråga helt enkelt!

Intressen då? Har han inte det?! Jo, klart som f*n jag har det. All typ av sport, men mest fotboll. Jag har tränat och spelat sen jag var 4-5 år. Har alltid varit en stor del av mitt liv, och det kommer ni säkerligen märka också framöver då allsvenskan sätter igång. En annan egenskap och "talang" är väl att jag kan rita/skissa. Jag tänkte lägga ut dem bilderna sen så att ni får se dem, och då menar jag äldre och nyskissade bilder. Nästa bild jag skulle skissa var en gris och en häst till mina två kusiner, så... håll ut, så lägger jag upp dem när jag är klar.
Sen har vi väl dem klassiska elementen man brukar säga, vänner och familj. Dem är väldigt viktiga för mig, punkt slut. Sen är det en annan fråga hur ofta jag hinner träffa mina vänner, men dem flesta förstår situationen att snart bli pappa och så. Tur det, för det är dem man kan kalla sina riktiga vänner.
Självklart har jag en massa intressen, men om jag skulle namnge alla dem så hade jag ju fått sitta här en evighet..

Nu till sista spalten. Arbetet.. Jo, jag arbetar som fastighetsskötare på ett Reningsvärk och extra-knäcker lite på en biograf som ligger i "stada" (försöker uttala det som han i Lady och Lufsen på Julafton). Det går runt, men jag är inte nöjd. Att vara timanställd på biografen och sedan vara månadsanställd på Reningsvärket, är ingen trygg inkomst då man väntar barn.. Så jag letar och letar. Har ni några förslag, så varsågod!

Nu har jag nog fått med rätt mycket, men kan ju berätta mer sen. Fråga mig om ni vill veta något, alltid lika roligt att få berätta om sig själv =D haha

Nej, nu ligger flickan här bakom mig och vill läsa vad jag har skrivit så jag får väl publicera den då!

Ha det gott mina vänner! Skriver kanske lite mer ikväll, eller så blir det lite imorgon. Ska iväg och jobba på biografen strax, så då måste man vara utvilad.

Kommentarer
Postat av: T

åhh älskade pojk :) Snart kommer vårt barn. längtar älskar dig. kyssa

2009-01-02 @ 14:49:21
URL: http://nyttliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0