Stiltje innan arbetet...

Sitter här vid den ganska så nya datorn (en HP, med HD-teknik om det nu är någon som undrar.. "It's NICE!" som Borat skulle säga), och gör nästan ingenting. Jag var inne på Tribalwars.com och lekte lite. Ja, jag vet, det är rätt så nördigt att sitta vid ett realtidsstrategispel men det är rätt så avkopplande och spännande att se sin by växa upp. Herregud, nu bara skriver det NÖRD! NÖRD! NÖRD!..

Men för att gå vidare och lämna det pinsamma bakom sig för en sekund, så kan jag berätta att jag och flickan var på Förlossningen idag för en kontroll. Som vanligt stegar man in och blir sådär über-trevlig helt plötsligt, och ler med hela munnen som om man har fått en stelkrampsspruta i kindbenen. Men så är det väl när man kommer till paradiset där livets gåva föds varje dag.. Då kan man ju inte ha något agg i kroppen.




Vi fick som vanligt gå in i CTG-rummet och lyssna på bebisens hjärta slå så härligt. Vi var faktiskt så fräcka att vi tog med oss digitalkameran och tog lite smygbilder. Här har ni en bild på själva CTG-maskinen, och det ända jag vet typ är att siffrorna längst upp till vänster indikerar på bebisens hjärtpuls. Ni kanske inte ser det, men det står 147 slag per minut just när bilden togs och det är ganska högt. De andra gångerna vi har varit där så har bebisen varit väldigt slö och sovit, och legat runt på 120-125 slag per minut. Men idag så brottades den som bara den, och vem vet.. den kanske brottades med moderkakan! (N has a sick mind! hihi)
Men sen såg allt rätt så bra ut, T hade lite protein och socker i urinet men det skulle nog inte vara så stor sak. Vi ska till Mödravårdscentralen (MVC) på måndag, och då följer dem upp med kontroller så att allt fortsätter att vara bra!

Usch, ikväll ska jag jobba igen på biografen.. Usch.. Jag har blivit så less på det stället så att man bara vill gå ner i fosterställning och skrika. Jag har jobbat där nu i ca. 6 ½ år, och nu börjar det faktiskt kännas som att man är färdig. För det första kan man inte utvecklas, och för det andra så är det usel lön. Förr jobbade jag otroligt mycket, och ändå så fick man en rätt så liten lön baserat på alla dem timmarna. Så när jag och T fick reda på att hon var gravid, så drog jag ner rätt mycket på biografen och jobbar heltid istället på Reningsvärket. Jaja, nog om det, nu ska vi värma en varsin nudel till oss för vi är hungriga! Klockan tickar iväg, och snart börjar man.. Klockan 5 ungefär ska jag vara där hade jag tänkt.

Förresten! Titta i högerspalten, jag har lagt dit en musikspelare, chatt-ruta och en röstning! Lite roligt att fördriva tiden med =) Va tror ni? Pojke eller flicka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0