Theodor, 1 vecka gammal idag!

Jisses Amalia, har det redan gått 1 vecka?? Känns som om det var imorse den lille skrutten ploppade ut ur sitt kyffe. Theodor, min son, Grattis på 1-vecka-dagen! Hur känns det? Känner du dig några millimeter större? 1 vecka, men fortfarande så vital och ungdomlig? Vad är din hemlighet? Till svar får jag ett gurlande läte med inslag av inspiration av katt-ljud:

- Aoooouuuiii !

Tror den hemligheten förblir osagd, iallafall tills han kan tala. Men Gud (eller varför inte Vischnu?), om en 1 vecka går så snabbt, hur snabbt går inte ett år då? Blir lite rädd för att man inte ska hinna med allt, att verkligen suga i sig allt som händer just nu. Man vill ju inte missa någonting! Men hur som helst... Grattis min pojk, jag är så stolt över dig!

Han ligger här bakom mig, i T:s famn, och har precis ätit. Han har äntligen lärt sig att amma. Först ena bröstet, sen bytte han taktik och bytte till det andra. Kallas för rutinerat taktik-skifte.. Min pojk, du har fotboll i blodet!

En annan sak han gjorde idag, var att bada! Första gången fick han bada! Så söt han var. Dock skrek han som bara den, men det var nog bara för att han inte kände igen miljön. Att vara i vatten för första gången kan nog kännas lite kuslig. Men ren och fin blev han, och nu hörde jag precis att det pruttade i brallan! "Here comes the "Blöj-Changer" !



Theodor har badat


God natt alla! Hörs imon =D

Kommentarer
Postat av: shibby

riktigt söt är han :) får säga grattis även till den stolta pappan :)

2009-01-22 @ 08:06:46
URL: http://metrobloggen.se/shibby

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0