Hemma från rättegången...

Nu har vi kommit hem ifrån den torra lokalen i Tingshuset. Jag vet egentligen inte om det hette Tingshuset, men något sådant var det iallafall. Vi kom dit, och gick självklart in fel ingång det första vi gör. Klant-arslen vi är. Hur som helst, så fick vi prata med en tant som jobbade som vittnesstöd och det kändes mycket betryggande. Det hela blev inte så skräckinjagande som man lätt kan se det som.

Då, helt utan förvarning så plingar det i högtalarna att huvudförhandlingarna skall börja osv. Då gjorde sig pulsen påmind och började pumpa på rätt bra. Jag tänker inte gå in i detalj vad som sades eller hände, eftersom att jag inte vet om jag får uttala mig om det i nuläget. Vill inte riskera något. Men jag kan ju säga det att hur jobbigt det än nu var, så var det skönt att äntligen få ett sorts slut på detta nu. Att få sitta i samma rum med den åtalade, och få höra hans historia. Inte för att jag brydde mig så hemskt mycket om det, ärligt talat så skiter jag totalt i vad han känner och tycker. Skadan är redan skedd.

Vi har ju som sagt precis kommit hem nu, och hämtat upp Theodor från sin farmor (som vi tackar ödmjukast för passningen!). Så nu är det vila som gäller. Fick precis reda på att Tittie ska jobba ikväll så hon får dock vila efter jobbet. Skönt att det är över nu. Om två veckor får vi reda på domen. Stay tuned...

Kommentarer
Postat av: lilalili

Så skönt för er att ni gått igenom den delen oxå nu! Vi ses snart ;) Jag ringer och osar :)

Kramis till er alla 3!

//L.

2009-03-04 @ 18:59:01
URL: http://lilalili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0