SPAM

Alla hatar vi ju SPAM-meddelanden som ploppar upp jämt och ständigt i inkorgen i mailen. Jag verkligen avskyr det, och jag blockerar alltid avsändaren. Tänk vilken härlig värld vi kunde leva i om dessa extremt irriterande företagen slutade att mass-skicka onödiga reklam-mail.

Hur som helst, så måste jag medge att jag precis fick ett sådant mail men att det fick mig att börja skratta. Kanske bara är jag, men jag tyckte det var rätt klyftigt skrivet och lite utstickande än vad de flesta mailen brukar va. Till exempel så brukar det stå bland annat "Enlarge your penis with this superdrug" eller "DU har vunnit en jorden runt resa!". Men detta mailet jag fick nu så stod det (och snälla, döm mig inte. Jag har ibland en riktigt dålig humor!):


"Feel the pressure to perform and not rising to the occasion?"


My God, va jag skrattade. Faktiskt, så har denna författaren som har skrivit denna meningen som ärende till mailet verkligen tänkt till. Det är inte så snuskigt och simpelt som de flesta får det att vara. Jag menar, om du läser den meningen så behöver det ju inte handla om sex (och samlevnad, så låter vi som en lärare på högstadiet!). Det kan handla om en fotbollsmatch då man känner att pressen över sig blir för stor så att man inte kan prestera. Så, om alla kunde skriva sina SPAM-mail såhär så kan ju till och med de äldre få sig ett litet mail utan att behöva känna obehag. Hoppas ni förstår va jag menar, så att ni inte tror att jag helt plötsligt förespråkar för SPAM-mail...


Kommentarer
Postat av: Becca

Hej. Jag har just nu en kort undersökning på min blogg, i samband med ett skolarbete. Jag skulle bli väldigt glad om du ville vara med och svara på lite korta fårgor.



Länk till inlägget: http://miimo.blogg.se/2009/march/undersokning.html



Tack för hjälpen!

2009-03-04 @ 19:09:38
URL: http://miimo.blogg.se/
Postat av: Pappis

"My god" jo du, man känner igen de där, eller hur?

Lilla Theo och lilla Alex, men du vilka fina killar vi fått ändå.

Jag vill också bara säga hur oerhört stolt jag är över er, ni var jättebra i rätten M + A + N + T

2009-03-04 @ 21:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0